Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2011 09:15 - Българин стана световен шампион
Автор: cnyyk Категория: Видео   
Прочетен: 1068 Коментари: 0 Гласове:
0



Кубрат Пулев: Направих нещо голямо и за себе си, и за България image
1,30 ч. през нощта. След смяна на няколко полета и цял ден по летищата Кубрат Пулев се върна в България. Въпреки късния час и въпреки умората от 12-рундовия мач в събота Кобрата изглеждаше щастлив. И има защо да се радва - в събота той стана първият българин с титла в профи бокса в тежка категория. Пулев взе интерконтиненталната титла (версия IBF) след победа по точки срещу Травис Уокър (САЩ). Ето какво каза Кобрата пред "7 дни спорт".

- Вече си шампион. Как се чувстваш след този мач?
- Не беше лесна победа. Това беше най-трудният ми мач до момента. Труден противник, здрав физически и добре сложен. Имаше техника, всичко. Мачът бе доста драматичен, но устоях и го надиграх категорично.
- Той остана на крака до края, въпреки че му нанесе доста удари.
- Определено беше здрав, но просто не успях да го уцеля в завършващата част, за да мога да го довърша. Определено е и опитен боксьор. Има 30 нокаута, не е лесно срещу такъв противник.
- Уокър говореше как ще те нокаутира, говореше всякакви неща по твой адрес. Каза ли ти нещо след мача?
- Видя се, че неговите думи нямат нищо общо с истината. За мен това е признак на слаба психика
Когато чух какво е говорил, разбрах, че този човек няма шанс да ме победи психически, да е по-силен от мен и да играе наравно с мен. Разбирам го. Не успя и да ме нервира даже. Може би някой друг би успял.
- По време на мача се опита - плезеше се, смееше се...
- Плезеше се, но все пак тези две аркади не са ми от въздуха. Но е нормално. Човек като се вижда, че е слаб, прави подобни неща.
- Притесни ли се, че може да прекратят мача заради аркадите?
- И двете бяха доста големи, шиха ги след мача. Беше критичен момент. Отделно в един от рундовете си изкълчих глезена. Но преодолях всичко. Няма как, титла е. Не мога да изложа и България, и себе си, и всички. Аз съм имал много аркади, сигурно над 50. Но две в един мач, и то толкова сериозни, не бях получавал. Заради едната аркада не виждах почти нищо на ринга. За един миг ми мина през акъла, че може и да стане нещо, но се хвърлих.
- Как се бие човек, когато не вижда?
- Виждаш само един силует. Във футбола е обратното. Там театърът е, като те ударят, да се правиш, че ти има нещо. При нас е обратното - правиш се, че нищо ти няма
Защото иначе противникът ти ще те усети, съдията също, реферите около ринга. Може да загубиш и рунда, и срещата. Защото в един такъв миг на слабост противникът може да тръгне веднага срещу теб и да те отнесе.
- Съжаляваш ли, че не го нокаутира?
- Да, много съжалявам. Защото тогава щях да го питам кой кого ще нокаутира.
- Какво ще кажеш за българите в залата? Имаше викове: "Давай, Кобра, убий го!"
- Да, имаше много българи. Моите приятели в залата бяха забравили българското знаме. Специално след мача българите слязоха от трибуните и ми дадоха едно знаме. Минах през цялата зала с него. Доволен съм и съм благодарен за подкрепата.
- Това ли беше най-значимата ти победа до момента?
- Да, определено. Това все пак е единият от върховете на моята кариера като професионалист.
- Каква беше цената на този успех?
- Не е малка. Голяма е цената. Толкова години труд, толкова години лишения, толкова години тренировки, бъхтене. Зверски труд. Когато хората почиваха, аз тренирах. За мен този пояс е нещо голямо. Все пак съм първият българин в супертежка категория, който печели титла при професионалистите. Успехът е и за България. Който го оцени, оцени.
Аз не го правя да ме оценява някой, правя го за себе си за лично удовлетворение. Искам да завърша това, което съм тръгнал да правя.
- Каква е следващата стъпка?
- Не знам. Не ми се мисли за по-нагоре. Искам да се насладя на успеха. В действителност не знам каква ще е следващата стъпка. Това беше голямо стъпало в моята кариера. Нека му се насладя. Сега ми предстои почивка, а след това вече ще мислим за мачове.
- Феновете в България мечтаят един ден да те видят срещу някой от братята Кличко?
- Този ден няма да е много далеч. Най-много до една година или две. Поставил съм си цел, говорил съм с моите промоутъри. Този мач и тази титла беше крачка по пътя. Постоянно ме питат дали има реален шанс за мач срещу Кличко. Реален е, защо да не е? Ще видим какво ще се случи. Истината е, че още не съм готов да се изправя срещу тях. Някои казват, че съм бил по-добър от Кличко, но не е точно така. Има време за тях. Може пък аз да сложа край на ерата Кличко и да ги победя.
- Обяви, че посвещаваш титлата на себе си.
- Да. Преди съм посвещавал медали и титли на други хора, но този пояс го посвещавам на себе си, защото минах през доста препятствия, доста катаклизми. Все пак след всичко, което изживях, трябва да се върне и на мен и да бъда щастлив. Дадох всичко от себе си за тази титла. Какви ли не изказвания по мой адрес имаше.
До преди месец даже говореха, че едва ли не умирам в болница. Виждаш, че съм здрав, прав, нищо ми няма. Има една неблагодарност от хората, която е точно към човек, който се труди и работи дори за името на България. Дали някой ще оцени какво правя, си е негов проблем.
- За кои проблеми говориш?
- Много неща. Още когато бях в националния отбор имаше интриги, но хората, които се опитваха да ме откажат, не успяха. Запазих воля и кураж да продължа. Рано или късно с труд се постига всичко.
- На кого искаш да благодариш след този пояс?
- На много хора. Като се започне от баща ми, който ни заведе с брат ми в залата. След това на треньорите Борислав Бояджиев, Михаил Таков, Ангел Ангелов в националния отбор. Това са хората, от които съм се учил. В България има доста добри треньори. Искам да благодаря и на близките ми, семейството ми и брат ми Тервел, който винаги ми е бил най-добрият приятел в живота.
Карали сме се, били сме се, но той ми е най-близкият човек и винаги ще е така.
- Очаквал ли си да спечелиш пояс, и то значителен, само след две години на профи ринга?
- Не знам дали съм очаквал. Не съм мислил тогава. Започнах и имах амбиция. Не съм мислил за края, за изказвания от рода на: "Аз ще стана световен шампион". Знаеш, че нещата при мен са едно по едно, последователно. Сигурно ми е от зодията (Пулев е зодия Телец - б.а.)
- Спомена, че са те отписвали. Какво ще им кажеш на тези хора?
- Да си коригират списъците. Да не прибързват и да не подценяват никого.




Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: cnyyk
Категория: Новини
Прочетен: 1733618
Постинги: 657
Коментари: 502
Гласове: 485
Архив